Zastosowanie księgi znaku
02:21
W dużych firmach przy projektowaniu logo praktycznie nigdy nie zapomina się o księdze znaku. Jest to taki detal konieczny, bo bez księgi znaku ciężko jest później powielać logotyp na różnorakich materiałach drukowanych, zachowując odpowiednią kolorystykę i właściwe proporcje. Na brak księgi znaku mogą sobie pozwolić tylko te firmy które są małe i nie planują szerokiej dystrybucji własnego logotypu.
Te wielkie od samego początku wiedzą, że księga znaku logo będzie u nich zwyczajnie konieczna i przeznaczają na jej stworzenie stosownej budżet. Agencje reklamowe ustalają, ile coś takiego będzie kosztowało i zwykle firmy sprawdzają oferty kilku lub dosłownie kilkunastu różnych agencji i na tej bazie wybierając tę, która wykona dla nich konkretną realizację. Istotne są dotychczasowe wykonania takiej firmy i to, czym może się ta agencja pochwalić. Jeżeli ma się czym pochwalić, to chyba będzie otrzymywała też wiele innych zleceń i to bardzo dobrze płatnych od renomowanych firm. Jeśli nie ma zbyt ogromnego doświadczenia, to nie może liczyć na te zdecydowanie najlepsze realizacje w tym kontekście. Powinno się także rozróżnić, czym jest podstawowa i rozszerzona księga znaku.
Księgi znaku mogą być różnorodne. Może być to księga w wersji podstawowej, przeznaczona tylko i tylko do logo i do firmowego papieru, wizytówek i tym podobnych, a może być to księga, która zawiera wszystkie elementy wchodzące w skład materiałów reklamowych, jakie będą powstawać w późniejszym czasie. Mowa jest to przykładowo o koszulkach reklamowych, gadżetach reklamowych w postaci parasoli, pendrivów, podkładek pod myszki i wielu innych. Wszystko musi być z dużą uwagą przemyślane, by późniejsze realizacje nie przysparzały problemów. O ile dobrze będą przemyślane, to efekt będzie bardzo miły dla oka a taka księga wizerunku firmy bardzo się przyda.
Sprawdź tutaj: kliknij
0 komentarze