Istota logo firmy
01:47Mamy więc odpowiedź na pytanie postawione na początku: nazwa jest przed logi i to ona musi służyć jako worek pomysłów do późniejszego budowy identyfikacji wizualnej marki, a nie odwrotnie. Nazwa nigdy nie powinna być wybierana na podstawie logo, ponieważ może to w dużym stopniu wpłynąć na wynik procesu nadawania nazwy. A przy tym, w taki czy inny sposób każdą nazwę można przekształcić w logo. Projektowanie logo Logo jest tą częścią wizerunku naszej marki, którą można odczytać. Jednakże samo nadanie nazwy naszej firmie, produktowi lub usłudze nie wystarczy. Nazewnictwo musi mieć krój pisma spójny z ogólną marką i jej symbolem. By jednak logo było bardzo dobrze skonstruowane, zarówno logo, jak i symbol muszą dobrze funkcjonować oddzielnie. Symbol jest częścią wizerunku naszej marki, która wzmacnia znaczenie naszego nazewnictwa. Jak już powiedzieliśmy, muszą one działać oddzielnie. Tak, aby ktoś, kto zobaczy nasz symbol, mógł w mniej niż sekundę skojarzyć go z logo. Jeżeli już już mamy, a musimy mieć, intencja strategii marki, najlepiej jest spróbować wyrazić wartości marki, powiedzieć, kim jesteśmy, do jakiej grupy docelowej kierujemy nasze działania i sporo innych rzeczy za pomocą nazewnictwa, a w późniejszym czasie wizerunku marki. Nie jest to jednakże łatwe. Bardzo dobry symbol utrwala się w świadomości ewentualnych klientów, jest łatwy do zapamiętania i w tej samej chwili po zobaczeniu go wiadomo, o jakiej firmie mówimy. W tym momencie powinniśmy przełożyć tę nazwę na coś fizycznego, łatwego do zapamiętania, przyjemnego dla oka, o najlepszym chromatyzmie, mówiącego, kim jesteś i czym się zajmujesz, posiadającego logo, symbol i działającego osobno, wpadającego w ucho, a przede wszystkim fajnego.
Więcej: projektowanie logo
0 komentarze